088 - 277 377 6

nlen

5 things we know to be true

Evidence based

Kandidaten:

Wel of niet die baan, wel of niet die loopbaanstap: assessment gaat over grote keuzes die kandidaten persoonlijk raken. Fouten daarin zijn niet te repareren, omdat je tijd en trammelant niet kunt terugbetalen. Daarom vraagt assessment om de best beproefde middelen en methodes. Zonder concessies.

Organisaties:

Beslissingen over kandidaten zijn beslissingen over investeringen. Die ga je niet baseren op buikgevoel of wichelroedes. Je wilt niet alleen een vacature opvullen, maar veel verder vooruit kijken. Dan heb je de psychometrische wetenschap nodig om met de juiste instrumenten de beste voorspellingen te doen.

Engaging

Kandidaten:

Kandidaten komen niet alleen maar brengen op een assessment. Ze willen ook wat halen. Zinvolle feedback bijvoorbeeld, het liefst breder dan voor de functie relevant is. En beleving: simpelweg het plezier om eraan deel te nemen. Nieuwe vormen zoals brainjogging en serious gaming zijn het antwoord.

Organisaties:

Assessments zijn niet alleen dat logische meetmoment bij vacatures en loopbaanstappen. Nieuwe soorten assessments hebben talent al wat te bieden als het nergens naar op zoek is. En als talent al lang en breed aan boord is en je het wilt ontwikkelen zonder de concrete aanleiding van een stap. Assessment is betrekken.

Challenging

Kandidaten:

Echt talent zoekt omgevingen die constant uitdagen: organisaties die het snelle tempo van de markt en de maatschappij volgen en het voortouw nemen. Zodat talent zich snel verder kan ontwikkelen. Die uitdaging moet in de beleving van assessment al merkbaar zijn. In sourcing, recruitment en talentontwikkeling.

Organisaties:

Competitive speed leidt tot meer concurrentiekracht: om voorop te blijven lopen moeten organisaties hun tempo versnellen. Zo voorkom je dat concurrenten je succes makkelijk kopiëren. Voor die marktsnelheid is talent nodig en voor het vinden en behouden van talent is assessment essentieel.

Short

Kandidaten:

Onzin om van kandidaten een hele dag te vragen. Die tijd ligt achter ons. Met adaptieve tests en vragenlijsten kunnen assessments de helft korter en net zo goed. Net als organisaties vinden kandidaten hun tijd kostbaar. Daarom waarderen ze wie daar rekening mee houdt.

Organisaties:

Bij assessments ligt de verleiding om te veel te meten altijd op de loer. Het is ook aanlokkelijk om met een kandidaat in het vizier die ene of die andere test ook mee te pakken, voor de zekerheid. Beter is om vooraf scherp te bepalen wat je wilt weten en dus wilt meten. Dat bespaart tijd, geld en moeite.

24/7

Kandidaten:

Net als Het Nieuwe Werken bestaat Het Nieuwe Testen. Want zeker voor assessments kiezen kandidaten het liefst hun eigen tijd en plaats. Dat kan ook: thuis op de computer, onderweg op een smartphone en ver na werktijd. Tijd en plaats bepalen niet meer het succes van assessments.

Organisaties:

Adaptieve tests, item-banking en item-generatie maken assessment @home mogelijk en makkelijk met net zo veel zeggingskracht. Ze zorgen er ook voor dat assessment vaker eenvoudig en betrouwbaar in te zetten is. Bij sourcing, vooraan in het recruitmentproces en tijdens sleutelmomenten in elke loopbaan.